
Демант ОХР-а на текст објављен у данашњем броју Дневног
аваза

Канцеларија  високог  представника  жели  демантовати  изјаву  која  је  погрешно  приписана  ОХР-у  у
данашњем издању Дневног аваза. Наиме, објављујући вијест коју је првобитно објавила ТВ1, Дневни аваз је
ОХР-у погрешно приписао један додатни параграф, иако тај параграф никада није био дио наше изјаве.

Када је ТВ1 затражила коментар о недавној расправи у вези са улогом потписница Дејтонског споразума,
ОХР је одговорио на питање сљедећом изјавом:

“Потписивањем Општег оквирног споразума за мир, Савезна Република Југославија, чија је Србија
правна  сљедбеница,  преузела  је  одређене  обавезе.  Између  осталог,  обавезала  се  на  пуно
поштовање суверене једнакости и избјегавање било каквих активности које би биле усмјерене
против независности Босне и Херцеговине, те је прихватила да промовише и поштује обавезе које
произлазе из Анекса 4, тј. Устава Босне и Херцеговине.

Споразум су потписале тадашња Република Босна и Херцеговина, тадашња Савезна Република
Југославија и Република Хрватска.  Европска унија,  Република Француска,  Савезна Република
Њемачка,  Руска Федерација,  Уједињено Краљевство и  Сједињене Америчке Државе су  биле
земље-свједоци.“

Све друго што је речено изван горенаведеног текста, укључујући и било какве уредничке интервенције,
наслове или коментаре, нема никакве везе са службеним ставом ОХР-а или нашом изјавом о овом питању.

https://www.ohr.int/ohrs-denial-of-article-published-in-todays-edition-of-dnevni-avaz-3/
https://www.ohr.int/ohrs-denial-of-article-published-in-todays-edition-of-dnevni-avaz-3/

