OHR’s denial of article
published in today’'s edition
of Dnevni avaz

The Office of the High Representative would like to correct a
statement wrongly attributed to the OHR in today’s edition of
Dnevni avaz. Namely, when reprinting a news item originally
published by TV1, Dnevni avaz misattributed an added paragraph
to the OHR, even though the paragraph in question was never
part of our statement.

Asked by TV1 to comment on the recent debate over the role of
signatories to the Dayton Peace Agreement, the OHR responded
with the following statement:

“By signing the General Framework Agreement for Peace, Federal
Republic of Yugoslavia, to which Serbia is a successor state,
undertook certain obligations. Among others, it committed to
fully respect the sovereign equality and refrain from any
actions against the political independence of BiH, and pledged
to respect and promote the fulfilment of the commitment made
in Annex 4, the Constitution of BiH.

The Agreement was signed by the then Republic of BiH, the then
Federal Republic of Yugoslavia and the Republic of Croatia. It
was witnessed by the EU, the French Republic, the Federal
Republic of Germany, the Russian Federation, by the United
Kingdom and by the US.“

Anything else beyond the above quoted text, including any


https://www.ohr.int/ohrs-denial-of-article-published-in-todays-edition-of-dnevni-avaz/
https://www.ohr.int/ohrs-denial-of-article-published-in-todays-edition-of-dnevni-avaz/
https://www.ohr.int/ohrs-denial-of-article-published-in-todays-edition-of-dnevni-avaz/

editorial interventions, titles, or commentaries, has nothing
to do with the OHR's official position or our statement on the
matter.



