
Високи  представник  и
специјални  представник  ЕУ
демантује  њему  приписану
изјаву у Дневнику РТРС-а

Високи представник и специјални представник Европске уније,
Мирослав Лајчaк, данас је демантовао изјаву која му је синоћ
приписана  у  првом  прилогу  Дневника  РТРС-а,  емитованог  14.
октобра 2008. у 19:30 сати.

Позивајући се на интервју њемачком седмичнику Дер Шпигел, РТРС
је  објавио  да  је  Мирослав  Лајчак  мишљења  ”да  је  послије
недавних општинских избора у БиХ дефинитивно пропао концепт
мултиетничке државе.”

Овај навод није истинит. Високи представник никад није изразио
такво мишљење. У одговору на питање седмичника Дер Шпигело
томеда ли је пропао концепт мултиетничке државе у Босни и
Херцеговини, Лајчак је рекао:

“Дејтонски мировни споразум је окончао рат, али је врло тешко
остварити његову филозофију мултиетничког друштва. На изборима
су побиједили они који кажу: ‘Прво мој народ и тек онда БиХ’.
Премијер Републике Српске Милорад Додик отворено каже да када
говори  о  економском  развоју,  нико  га  не  слуша,  али  када
повиче: ‘Не дамо Републику Српску’, сви аплаудирају.”

Дијелове  истог  интервјуа,  укључујући  цитате  из  наведеног
одговора, исправно су пренијели други босанскохерцеговачки и
страни  медији,  нпр.  Дојче  Веле,  Б92,  Дневни  аваз,  СРНА  и
Тањуг.

https://www.ohr.int/%d0%b2%d0%b8%d1%81%d0%be%d0%ba%d0%b8-%d0%bf%d1%80%d0%b5%d0%b4%d1%81%d1%82%d0%b0%d0%b2%d0%bd%d0%b8%d0%ba-%d0%b8-%d1%81%d0%bf%d0%b5%d1%86%d0%b8%d1%98%d0%b0%d0%bb%d0%bd%d0%b8-%d0%bf%d1%80%d0%b5%d0%b4-49/
https://www.ohr.int/%d0%b2%d0%b8%d1%81%d0%be%d0%ba%d0%b8-%d0%bf%d1%80%d0%b5%d0%b4%d1%81%d1%82%d0%b0%d0%b2%d0%bd%d0%b8%d0%ba-%d0%b8-%d1%81%d0%bf%d0%b5%d1%86%d0%b8%d1%98%d0%b0%d0%bb%d0%bd%d0%b8-%d0%bf%d1%80%d0%b5%d0%b4-49/
https://www.ohr.int/%d0%b2%d0%b8%d1%81%d0%be%d0%ba%d0%b8-%d0%bf%d1%80%d0%b5%d0%b4%d1%81%d1%82%d0%b0%d0%b2%d0%bd%d0%b8%d0%ba-%d0%b8-%d1%81%d0%bf%d0%b5%d1%86%d0%b8%d1%98%d0%b0%d0%bb%d0%bd%d0%b8-%d0%bf%d1%80%d0%b5%d0%b4-49/
https://www.ohr.int/%d0%b2%d0%b8%d1%81%d0%be%d0%ba%d0%b8-%d0%bf%d1%80%d0%b5%d0%b4%d1%81%d1%82%d0%b0%d0%b2%d0%bd%d0%b8%d0%ba-%d0%b8-%d1%81%d0%bf%d0%b5%d1%86%d0%b8%d1%98%d0%b0%d0%bb%d0%bd%d0%b8-%d0%bf%d1%80%d0%b5%d0%b4-49/


ОХР/ЕУСР прес-канцеларија затражила је од РТРС-а да објави
овај деманти у вечерњем Дневнику, на истом мјесту и у истом
термину у којем је објављен криви навод.

Потпуни превод интервјуа доступан је на Интернет страницама
ОХР-а (www.ohr.int) i EUSR-a (www.eusrbih.eu).

https://www.ohr.int/
http://www.eusrbih.eu/

